Rossmann z nagrodą Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym

Rossmann z nagrodą Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym

Rossmann z nagrodą Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym
 
„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” – taki pomysł na walkę z ubóstwem menstruacyjnym ma Rossmann. W ramach edycji akcji z 2021 i 2022 roku do 320 szkół w Polsce trafiło ponad 3 miliony podpasek o łącznej wartości 900 tys. zł oraz gotowe materiały umożliwiające przeprowadzenie zajęć edukacyjnych. Inicjatywa otrzymała nagrodę główną w kategorii #PROUDLY SUPPORTING WOMEN.
 
Jedna na pięć kobiet zmaga się z ubóstwem menstruacyjnym – tak wynika z raportu przygotowanego przez Kulczyk Foundation. By przeciwdziałać temu zjawisku, Rossmann przeprowadził w 2022 roku drugą edycję akcji „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny”. W jej ramach szkoły, które zgłosiły chęć udziału w projekcie, otrzymały roczny zapas podpasek oraz gotowy materiał do przygotowania zajęć edukacyjnych na temat menstruacji.
 
Jedną z beneficjentek edycji z 2021 roku była szkoła ze Zduńskiej Woli. Pula wsparcia okazała się na tyle duża, że podpasek starczy tam nawet na trzy lata. Dzięki rozmowie ze szkolną koordynatorką i wolontariuszkami wiemy, jak przebiegła akcja i jakie efekty przyniosła.
 
- Kiedy tylko dowiedziałam się o projekcie, natychmiast zgłosiłam naszą szkołę. Pomyślałam, że to ważna forma wsparcia naszych uczennic, zwłaszcza tych z najmniejszych i najbiedniejszych miejscowości. Od wolontariuszek wiem, że początkowo podpaski znikały hurtowo. Teraz, gdy uczennice przywykły już do tego, że nie trzeba brać „na zapas”, każdego dnia ubywa od kilku do kilkunastu sztuk. To znaczy, że dziewczyny ich używają i że sama akacja jest jak najbardziej zasadna – mówi Edyta Mataśka – pedagog i wicedyrektor z Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Zduńskiej Woli.
 
W ramach akcji „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” w szkole odbyły się specjalne zajęcia, których celem była edukacja w zakresie miesiączki. Julita, wolontariuszka, dodaje, że poruszenie tego tematu w szkole jest szczególnie ważne dla osób, w rodzinach których „te” sprawy są omijane szerokim łukiem: - Miałam szczęście, bo u mnie w rodzinie „miesiączka” nie była „zakazanym słówkiem”, ale spora część moich koleżanek informacji o tym kiedy spodziewać się pierwszego okresu, jak się zabezpieczyć szukała po omacku w internecie. Skoro temat jest wstydliwy wśród najbliższych to co dopiero w szkole, czy w pracy.
 
Partnerem Rossmanna przy akcji „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” była Kulczyk Foundation.

Wróć do listy