Rossmann kolejny już raz Top Marką wśród drogerii

Rossmann kolejny już raz Top Marką wśród drogerii

Rossmann kolejny już raz Top Marką wśród drogerii

Rossmann kolejny już raz jest najsilniejszą marką wśród drogerii: jesteśmy ponad dwa razy silniejszym brandem niż następna na podium - Hebe. Mocno zwiększyliśmy zarówno siłę naszej marki, jak i liczbę publikacji o nas oraz dotarcie z materiałami do klientów.

Branżowy dwumiesięcznik Press już po raz 17-ty zbadał, które marki są najsilniejsze na polskim rynku zarówno w prasie, jak i w internecie. Przeanalizowano kosmiczna liczbę 31,5 mln materiałów z okresu od 1 lipca 2023r. do 30 czerwca 2024r. Aby wyłonić 500 najsilniejszych medialnie brandów z 50 branż, Press zweryfikował przekaz dotyczący 830 marek i firm.

Kluczowym wskaźnikiem jest tzw. siła marki, na którą składają się:

  • liczba wzmianek w mediach
  • dotarcie tych materiałów do odbiorców (chodzi tu o tzw. impact wyliczany na podstawie danych o zasięgu medium, w przypadku prasy jest to jej nakład, w przypadku serwisów internetowych – średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników, w przypadku social mediów – liczba obserwujących)
  • indeks sentymentu, który służy ocenie wydźwięku – negatywny, pozytywny, neutralny - wszelkich materiałów Rossmann okazał się najsilniejszą marką w kategorii „Apteki i drogerie” – siła naszej marki to 773063, czyli o 147642 więcej niż w ubiegłym badanym okresie! Z liczbą 103630 publikacji jesteśmy niekwestionowanym liderem branży (rok wcześniej 84184).

Biorąc pod uwagę siłę marki klasyfikacja wygląda tak: Rossmann (773063), Hebe (338922), Super-Pharm (w ubiegłym roku brand był na czwartej pozycji, teraz awansował na trzecią z siłą marki 167827), Sephora (spadek na czwartą pozycję z trzeciej, siła marki 112254, praktycznie taka sama jak w poprzednim badanym okresie). W pierwszej piątce najsilniejszych marek nie ma już Douglasa, jest za to Notino (79082).

Liczba publikacji o Rossmannie wyniosła 103630, czyli blisko dwa razy więcej niż w przypadku Hebe. Press przypomina zdobyte przez Rossmanna w tym czasie nagrody Grupy Blix dla prospołecznej sieci roku, innowacyjnej sieci roku, promocji roku i oferty roku w kategorii zdrowa żywność.

Wydawnictwo przypomina film o nowej misji Rossmanna z udziałem Mai Ostaszewskiej, serię Pikników z Czyściochami, sponsorowanie Sceny Leśnej Off Festivalu. – Użytkownicy aplikacji Rossmann PL mogli wziąć udział w loterii z pulą nagród wynosząca ponad 3 mln zł – przypomina dwumiesięcznik Press.

#Rossmann #TopMarka

Wróć do listy